تعمیر دستگاه ویسکومتر viscometer

تعمیر دستگاه ویسکومتر viscometer

تعمیر دستگاه ویسکومتر viscometer – تعمیر انواع برد الکترونیکی و قطعات ویسکومتر viscometer در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می پذیرد.

ویسکوزیته چیست؟

ویسکوزیته یک مایع یا سیال معیاری برای مقاومت آن در برابر تغییر شکل در یک سرعت معین (تنش برشی ) است. در واقع ضخامت سیال یا مایع ویسکوزیته نامیده می شود.

اندازه گیری دقیق ویسکوزیته یک مایع می تواند کنترل فرآیندهای صنعت را تضمین کند. که نشانگر کیفیت محصول نهایی است.

معرفی دستگاه ویسکومتر viscometer

ویسکومتر ابزاری است که جهت اندازه گیری ویسکوزیته یا چسبندگی یک ماده به کار می رود . با اندازه گیری ویسکوزیته، ویسکومتر قادر است ضخامت یا مقدار اصطکاک داخلی یک ماده را تعیین کند. در طول آزمایش، مواد سیال و تجهیزات تست با یکدیگر در تماس هستند تا محاسبات ویسکوزیته صورت گیرد.

در صنعت شیشه سازی ، کنترل ویسکوزیته یا ضخامت طی فرایند تولید انجام می شود زیرا این پارامتر بر سایر خواص فیزیکی مانند: ذوب ، نرم شدن و تبلور تاثیر به سزایی دارد.

محاسبه ویسکوزیته پالایش نفت در تعیین مقدار مایع قابل حمل یک خط لوله بسیار نقش حیاتی را ایفا می کند.

جوهرهای چاپ – لاک های پایه آب،  پمواد افزودنی صنعت کاغذ، امولسیون صنایع غذایی ، عسل، شیر، محلول شکر ژله، آب میوه. حلال ها، محلول های رزین صنایع شیمیایی ،بررسی کیفیت محصول نهایی لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات بیوتکنولوژیکی، رنگ‌ها و چسب‌ها و… از دیگر کاربرد های دستگاه ویسکومتر می باشد.

انواع دستگاه ویسکومتر viscometer

ویسکومتر چرخشی Rotational Viscometer ،بسیار مناسب جهت ارزیابی سیالات غیر نیوتنی است . در این ویسکومتر یک دوک غوطه ور در مایع نمونه توسط یک موتور با سرعت ثابت می چرخد و با تجزیه و تحلیل گشتاور ویسکوزیته اندازه گیری می شود.

ویسکومتر مویرگی Capillary Viscometer که برای اندازه گیری ویسکوزیته  مایعات غیر نیوتنی مورد استفاده قرار می گیرد. از یک لوله شیشه ای U شکل با دو لامپ (یکی در بالا، یکی در پایین) تشکیل می شود. در این ویسکومتر مایع از لامپ بالایی به لامپ پایینی از طریق یک مویرگ عبور می کند. اکنون ویسکوزیته با اندازه‌گیری زمان عبور سیال از لوله یا با مکش یا نیروی گرانش اندازه‌گیری می‌شود.

ویسکومتر Falling ball ، از اصل هاپلر برای اندازه گیری ویسکوزیته سیالات ( مایعات و گاز ها ی نیوتنی) استفاده می کند. با سقوط توپ توسط نیروی جاذبه از طریق لوله پر کننده با نمونه ویسکوزیته تعیین می گردد.

مزیت های دستگاه ویسکومتر viscometer

در فرایند تولید ، دستگاه ویسکومتر جزئی از کنترل کیفیت محصول شناخته می شود.

به کمک دستگاه viscometer ، ویسکوزیته محلول ها ، سوسپانسیون ها ، امولسیون ها و مذاب ها را می توان در طول فرمولاسیون ، حمل و نقل ، ذخیره سازی و جابجایی تعیین نمود .

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *